Veelgestelde vragen

Klik op het plusje om het antwoord bij de vraag te lezen.

Ik ben mijn wachtwoord kwijt

Wat moet je doen als je je wachtwoord kwijt ben? Ga naar de inlogpagina https://online.lerenisleuk.nl/ In het inlogvak zie je een link: wachtwoord vergeten? Klik op die link, geef je emailadres op en klik op ‘nieuw wachtwoord’. Je krijgt dan op je mailadres een link om een nieuw wachtwoord aan te maken. Let op dat deze misschien in je spambox terecht komt.

 

Het inloggen lukt niet

Waarschijnlijk gebruik je geen hoofdletter of gebruik je de speciale tekens (zoals @, & of #) niet. Neem het wachtwoord over zoals je het doorgekregen hebt. Tip: type het wachtwoord in en dus niet kopiëren en plakken. De kans bestaat dat je een spatie mee kopieert en dan lukt het inloggen niet.

Je kunt ook wachtwoord vergeten aanklikken en op die manier je eigen wachtwoord instellen. Lukt het dan nog niet, neem dan contact op via helpdesk@lerenisleuk.nl

 

Waar vind ik de vouchercode?

Een vouchercode is niet nodig om je e-learning te starten. Klik op de afbeelding van de e-learning en je kunt van start!

Ik heb de startmail niet ontvangen

Heb je je spambox gecheckt? Veel e-mails komen daar namelijk in terecht. Of misschien heb je de mail per ongeluk verwijderd? Kijk ook even in de prullenbak van je mailprogramma. Kan je hem echt niet vinden, neem dan contact op via helpdesk@lerenisleuk.nl. Geef in je mail ook gelijk je naam en mailadres door, dan kunnen we direct voor je kijken. 

Hoeveel moet ik goed hebben voor het behalen van mijn toets?

Voor alle toetsen geldt dat je minimaal 75% goed moet hebben. Als je de e-learning serieus maakt en de vragen oefent, dan is onze ervaring dat je slaagt.

Ik krijg geen toegang tot mijn eindtoets

Om toegang te krijgen tot de eindtoets, moet je alle onderdelen hebben gedaan van de lesblokken die horen bij de eindtoets.

Hieronder zie je dat “Hoe signaleren” niet helemaal is afgerond, want er staat geen groen vinkje achter.

 

Klik op het lesblok dat nog niet is afgerond, waar het witte vinkje staat.

In de donkergrijze balk onderaan de lesstof staan nummers. Alle lichtgrijze nummers zijn onderdelen die je nog niet hebt gedaan. Klik op de lichtgrijze onderdelen en vul ook alle vragen in.

Certificaten

Je ontvangt een certificaat als je bent geslaagd voor de toets, deze kan je na afloop direct downloaden. Je kunt dan rechts onderin klikken op certificaat en vervolgens klik je op bekijk certificaat. Je certificaat wordt dan direct gedownload. Wanneer je dit vergeten bent, dan kan je wanneer je de module aanklikt direct op certificaat klikken (zie afbeelding) en dan op bekijk certificaat. In deze korte video wordt ook uitgelegd hoe je een certificaat kunt downloaden.

Mijn geboortedatum staat niet op het certificaat?

Je geboortedatum komt alleen op het certificaat te staan als je werkgever dit ook heeft doorgegeven. In verband met de AVG is dit meestal niet het geval. Gelukkig kun je dit gemakkelijk zelf in orde maken. In de rechterbovenhoek zie je jouw naam, klik daar op. En kies in het volgende scherm voor wijzigen profiel. Bij Overig kun je je geboortedatum invoeren, scroll naar beneden en klik op wijzig profiel. Je gegevens zijn nu opgeslagen. Vervolgens kun je het certificaat opnieuw downloaden en dan staan daar nu de juiste gegevens. Bekijk hier de korte instructievideo voor meer informatie over het downloaden van je certificaat.

Mijn BIG nummer is niet ingevoerd

Als je geslaagd bent voor een geaccrediteerde e-learning, kom je gelijk na het behalen van de toets in de app “Mijn Accreditatie”.

Je vult  je BIG- of relatienummer in, controleert of dit juist is en klikt dan op ja. Je accreditatiepunt(en) worden nu automatisch doorgeschoten naar het Kwaliteitsregister V&V. Dit doorschieten van acrreditatiepunten gebeurt een paar keer per dag.

Je hoeft je BIG- of relatienummer trouwens maar 1 keer in te vullen. Easy!

Mijn accreditatiepunten zijn niet doorgegeven

Controleer eerst of je bij het blokje PE online de juiste gegevens hebt staan. Je relatienummer van het kwaliteitsregister V&V is maar 6 cijfers, het BIGnummer 11, het relatienummer is makkelijker en minder foutgevoelig. Staat dit goed? Dan naar stap 2: staat jouw profiel bij het kwaliteitsregister open? Om de punten te ontvangen, moet je akkoord gaan met de voorwaarden. Open hiervoor je account en ga akkoord. Staat dit allemaal correct ingesteld? Je moet dit wel vooraf ingesteld hebben, punten worden niet achteraf doorgegeven. Staat het goed, maar geen punten ontvangen; stuur dan een mail naar helpdesk@lerenisleuk.nl

Wanneer moet ik de modules af hebben?

Dit is afgesproken met de werkgever. Dit staat meestal in de startmail aangegeven. De modules blijven in ieder geval 365 dagen tot je beschikking, mits je nog werkzaam bent bij de werkgever die je hiervoor heeft opgegeven.

Lesblokken terugkijken

Je kunt de e-learning natuurlijk terugkijken. Je klikt heel eenvoudig op het lesblok die wilt terug kijken en je kunt deze opnieuw doorlopen. De e-learning blijft een jaar lang tot je beschikking, waardoor je altijd weer terug kunt om iets op te zoeken.

Wat gebeurt er als de internetverbinding wegvalt?

Ben ik al mijn gegevens kwijt als de internetverbinding wegvalt/ mijn computer storing heeft? Het leerplatform waarin de e-learning staat slaat per webpagina alles op. Hooguit ben je dus 1 webpagina of 1 vraag kwijt.

Is er een herkansing mogelijk?

Je krijgt standaard 1 extra poging om je toets te behalen. Mocht dit niet gelukt zijn, mail dan naar je werkgever als je de e-elearning via je werkgever volgt. Heb je je e-learning via de webshop gekocht, mail dan naar helpdesk@lerenisleuk.nl en vraag een extra herkansing aan. Dat is geen enkel probleem voor ons. Vergeet niet door te geven om welke module het gaat, wel zo handig.

Heb je een vraag die hier niet bijstaat?

Mail dan naar helpdesk@lerenisleuk.nl en stel je vraag. Stel je vraag zo duidelijk mogelijk anders wordt het moeilijk een antwoord te geven. En geef ook je naam en mailadres door. Dan kunnen we met jou meedenken 😉

Als reactie op je mail krijg je een automatisch antwoord. Daarin staat een link naar een internetpagina waar we veelgestelde vragen beantwoorden en nieuwe vragen en antwoorden toevoegen. Een nieuwe vraag proberen we binnen 2 werkdagen te beantwoorden.